ԱՄՆ-ի նախագահ Դոնալդ Թրամփը երկուշաբթի հայտարարել է, որ երկկողմ առևտրային հեռանկարների հարցում Եվրամիությունը շատ առումներով ավելի վատն է, քան՝ Չինաստանը։ «Նրանք զգալիորեն զիջում են։ Կտեսնեք։ Բոլոր հաղթաթղթերը մեր ձեռքում են»,- հավելել է նա։ ԱՄՆ ներմուծվող եվրոպական ապրանքների նկատմամբ Թրամփի սահմանած մաքսատուրքերը վերացնելու վերաբերյալ Վաշինգտոնի հետ մի քանի փուլով բանակցություններից անկախ՝ Եվրամիությունը դեռևս էական առաջընթացի չի հասել։               
 

«Բախումներ են պետք, անհամաձայնություններ, բանավեճեր, ինտրիգներ, «ընդդիմություն», որպեսզի արվեստի լավ գործ ստեղծվի»

«Բախումներ են պետք, անհամաձայնություններ, բանավեճեր, ինտրիգներ, «ընդդիմություն», որպեսզի արվեստի լավ գործ ստեղծվի»
15.02.2019 | 01:58

«Իրատեսի» հյուրը դերասան, «Համազգային» թատրոնի տնօրենի ժամանակավոր պաշտոնակատար ԱՐՄԱՆ ՆԱՎԱՍԱՐԴՅԱՆՆ է:


-Արման, «Համազգային» թատրոնի ներսում ամիսներ շարունակ խմորվող պատմությունը անտարբեր չթողեց նաև թատրոնից դուրս գտնվողներիս: Կարելի՞ է վստահաբար ասել, որ փոթորիկն անցավ, և հիմա արդեն կայուն, ստեղծագործական մթնոլորտ է թատրոնում:
-Այո՛, հիմա ստեղծագործական մթնոլորտ է թատրոնում, թատրոնն իր բնականոն ընթացքի մեջ է, բայց առհասարակ թատրոնը չի կարող հանգիստ լինել: Մենք հունվարի 28-ին ունեցանք պրեմիերա. «Հաղթանակի գենեզիս» ներկայացումը հանձնեցինք հանդիսատեսի դատին: Բեմադրել է Նարինե Գրիգորյանը: Նարինե Գրիգորյանի, Վարշամ Գևորգյանի և իմ հուշերն ենք ներկայացնում, մեր փշրված մանկության (պատերազմի պատճառով), մեր պատանեկության տարիների պատմությունները, որոնք համակարգել և պիեսի է վերածել Սառա Նալբանդյանը: Պատրաստվում է ևս մեկ բեմադրություն՝ «Ճշմարտություն» պիեսը: Սա ֆրանսիական կատակերգություն է, որը բեմադրում է Դավիթ Հակոբյանը: Սերժ Մելիք-Հովսեփյանը սկսել է աշխատանքը «2» դրամատիկ թատերգության բեմադրության վրա: Մինչև հունիս-հուլիս պիտի ունենանք երեք կամ չորս նոր ներկայացում: Սրան զուգահեռ, ինչպես նկատեցիք, անում ենք շինարարական աշխատանքներ:
-Այո՛, նկատեցի, զգալի գործ այդ ուղղությամբ արդեն արված է:
-Փոխվել է ճեմասրահը: Տանիքն ենք վերանորոգում: Նոր գույներ, նոր մթնոլորտ, նոր միջավայր: Ջերմություն է մտել մեր թատրոն: Այս ամենն արվում է բարեգործական հիմունքներով՝ Սերոժ Սուքիասյանի բարեգործությամբ:
-Հայաստանցի՞ է:
-Պարսկահայ է: Մենք խնդրեցինք, և նա կես խոսքից մեզ հասկացավ ու ձեռնամուխ եղավ այս գործին, ինչի համար շատ շնորհակալ ենք: Նաև ունենք տնտեսական, տեխնիկական մասով փոփոխություններ: Բեմի հարդարանքն ենք փոխել, հետնավարագույրը, գորգը, թարմացրել ենք կուլիսները: Այս հարցում մեզ օգնեցին իմ նախկին ուսանողը և իմ մոսկվաբնակ ընկերը:
-Մի ճշգրտում. նախկին ուսանողն այնքան նյութական հնարավորություններ ունի, որ կարողանում է օգնել թատրոնի՞ն: Մասնագիտությա՞մբ է աշխատում և վաստակում այդ միջոցները:
-Այո՛:
-Այսինքն՝ արվեստագետն ի զորու է արվեստի օջախի հովանավո՞րը դառնալու:
-Այո՛:
-Դե, փա՛ռք Աստծո: Ինձ շատ ուրախացրիք այս տեղեկությամբ:
-Այո՛, կան այդպիսի արվեստագետներ: Եվ մենք շատ շնորհակալ ենք նրան, ինչպես և ընկերոջս, որը բեմի լուսարձակներ ուղարկեց մեզ Մոսկվայից (շատ թանկ հաճույք է ): Դահլիճում այսուհետ կունենանք լիարժեք լուսավորություն՝ նախկին 30-40 տոկոսի փոխարեն: Մի խոսքով՝ լուրջ գործեր ենք անում:
-Կեցցե՛ք: Բայց վարչարարությունը, որպես կանոն, խժռում է ստեղծագործողին: Ի՞նչ է մտածում այս առումով տաղանդավոր դերասան Արման Նավասարդյանը:
-Չգիտեմ: Երբ հաջողվում է անել որևէ լավ բան իմ թատրոնի համար, խիղճս հանգստանում է: Իհարկե, վարչարարությունը բարդ գործ է: Բայց կա մի կարևոր հանգամանք՝ սերը թատրոնի հանդեպ: Երբ առկա է այդ սերը, ամեն ինչ էլ հաջողվում է, անհնարին ոչինչ չկա:
-Անհերքելի է, որ տեսակետների բազմազանության, բանավեճերի, անգամ բախման արդյունքում է ծնվում արվեստի արժեքավոր ստեղծագործությունը: Հիմա, երբ թատրոնում լուծվել է մի մեծ կոնֆլիկտ, և գեղարվեստական ղեկավար ու տնօրեն են դարձել թատերախմբի համար նախընտրելի մարդիկ, սիրո, համերաշխության, ներդաշնակության ոգին է թևածում այստեղ, չունե՞ք մտավախություն, թե նիրվանայի գործոն կարող է առաջանալ, այն է` անցնցում առօրեական ընթացքի մեջ կարող է լճանալ ստեղծագործական մթնոլորտը:
-Հետաքրքիր բան եք ասում: Իհարկե, բախումներ են պետք, անհամաձայնություններ, բանավեճեր, ինտրիգներ, «ընդդիմություն», որպեսզի արվեստի լավ գործ ստեղծվի: Թատրոնն այնպիսի օրգանիզմ է, որ այդ տեսակ բաներից անմասն մնալ չի կարող: Իհարկե, այդ բաները կլինեն, մանավանդ ստեղծագործական հարցերում: Առհասարակ, ոչ մի ղեկավար չի կարող իդեալական լինել բոլորի համար: Իսկ ստեղծագործության մեջ դա իսպառ բացառվում է: Օրինակ՝ «Հաղթանակի գենեզիսի» վրա աշխատելիս մենք երեքս էլ ունեցել ենք և ունենք բազմաթիվ անհամաձայնություններ, իրար հակադրվելու տարբեր պատճառներ: Այսինքն՝ բախումներ եղել են և լինելու են, բայց դրանք չպիտի լինեն անձնավորված, ամբիցիաների հիման վրա: Դրանք պիտի լինեն կառուցողական: Ցանկացած գեղեցիկ բան ծնվում է սիրո մթնոլորտում: Այդ սերը պիտի ապահովենք, որ ինտրիգները լինեն ոչ անձնավորված, ոչ ամբիցիոզ: Կյանքում էլ է այդպես. չի կարող գեղեցիկ երեխա ծնվել, եթե ամուսիններն իրար չեն սիրում: Մեր ծնածը, մեր երեխան մեր ներկայացումն է, մեր դերն է: Եթե ռեժիսորն ու դերասանն իրար չսիրեն, նրանց ծնածը տգեղ մի բան է լինելու:

-Վերջին «թեզը» դիտարկենք «Համազգայինի» թատերախմբի և Վիգեն Չալդրանյանի համատեղ ստեղծագործության՝ «Սանտա Կրուս» բեմադրության համատեքստում: Չէ՞ որ, ի վերջո, դուք այն ստեղծել եք Չալդրանյանի ղեկավարությամբ:
-Ես ասել եմ միշտ, շարունակելու եմ ասել, որ Վիգեն Չալդրանյանը եղել է, կա և կլինի այն ռեժիսորը, որի հետ ինձ համար հաճելի է աշխատել: Ռեժիսոր Վիգեն Չալդրանյանի հետ ես որևէ խնդիր չունեմ, միշտ գնահատել եմ նրա ստեղծագործող տեսակը, բավականությամբ եմ մասնակցել նրա փորձերին: Մեր խնդիրը նրա կառավարման մեթոդների հետ էր: Լինելով վառ անհատականություն, կարկառուն ստեղծագործող՝ Չալդրանյանը փոքր-ինչ թերանում էր (այս բառն օգտագործեմ) վարչարարության մեջ: Բայց ես այս թեմային չեմ ուզում անդրադառնալ: Այն ժամանակ էլ էի շնորհակալ, հիմա էլ եմ շնորհակալ, որ մենք ունեցել ենք համատեղ ներկայացումներ, համատեղ ապրած օրեր: Եվ ես հիմա էլ շատ եմ ցանկանում, որ նա գա ու վերականգնի «Համլետ» ներկայացումը, որը կիսատ մնաց: Հետագայում, օրերը տաքանալուց հետո, մենք պիտի խաղանք «Սանտա Կրուս» ներկայացումը, իհարկե: Այն մի քիչ «սեզոնային» ներկայացում է. ներկայացման ընթացքում դարպասներ են բացվում: Եվ որպեսզի ցուրտը ներս չթափանցի, տաք օրերին ենք խաղալու «Սանտա Կրուսը» անպայման: Այնպես որ, մենք պատրաստ ենք աշխատելու Վիգեն Չալդրանյանի հետ՝ որպես բեմադրիչի:
-Վերջին ամիսներին մեր երկրի ներքաղաքական կյանքում այնպիսի՜ շրջադարձային անցուդարձեր եղան: «Համազգայինը» չի՞ նախատեսում անդրադառնալ այդ ամենին իր ստեղծագործական ծրագրերում:
-Հետաքրքիր հարց եք տալիս, իհարկե: Դա երևի թե ժամանակի հարց է: Մենք պիտի կարողանանք մարսել-հասկանալ, թե ինչ կատարվեց մեր երկրում: Մինչև կատարվածը չամփոփենք, մինչև այն մեր մեջ նստվածք չտա, մինչև մեզ չանհանգստացնի, չի դառնա ստեղծագործության թեմա: Տեսեք, հիմա մենք խաղում ենք ներկայացում, որում պատմում ենք մեր մանկության մասին: Մեր մանկությունից քանի՜ տարի է անցել, և այն հիմա մեզ անհանգստացնում է, մենք ուզում ենք դրա մասին խոսել: Այնպես որ, ժամանակ է պետք: Եթե հապշտապ մի բան անես անելու համար, զուտ նրա համար, որովհետև մոդայիկ է, կարծում եմ՝ ճիշտ չի լինի: Ես ուզում եմ հավաստիացնել հանդիսատեսին, որ մեր թատրոնը կլինի այն թատրոնը, որը բոլորս ենք երազում: Մեր մեջ թաքուն պահած թատրոնի մի տեսակ ունենք մենք, և ուզում ենք, որ այն դառնա իրականություն: ՈՒր որ է կմեկնարկի «Համազգային» թատրոնի շենքի կառուցումը Անրի Վեռնոյի փողոցում, և մենք կունենանք շատ ժամանակակից եռահարկ թատրոնի շենք:

-Բայց և այնպես, հիմա վերանորոգում եք այն տարածքը, որը կարճ ժամանակ հետո «Համազգայինին» չի ծառայելու:
-Այո՛: Նախ՝ մեր նոր շենք տեղափոխվելը կլինի մոտ երկու տարի հետո, այսինքն՝ մենք դեռ այստեղ ենք և ուզում ենք մեր հանդիսատեսը իրեն լավ ու հարմարավետ զգա մեր ներկայացումների ժամանակ, ջերմ մթնոլորտ ունենա: Իհարկե, լավ է, երբ փառահեղ ներկայացումներ ես անում: Բայց ավելի էական է, որ երբ բացվում է վարագույրը, և փառահեղ ներկայացումը դեռ չի սկսվել, հանդիսատեսը չտեսնի պատռված կուլիսները, հնամաշ վարագույրը, բեմի անփույթ վիճակը: Երբ տեսարանն այդպիսին է, ինչ էլ խաղաս, միևնույն է, առաջին տպավորությունն արդեն հիասթափեցրած է լինում: Մեզ էլի են այդ հարցը տվել՝ ինչի՞ համար եք անում այս շինարարությունը: Ասեմ. այսքան տարի մենք թատերական ինստիտուտի շենքում ենք եղել, մեզ հարազատ է այն, մենք՝ որպես ուսանող, այստեղ արել ենք մեր առաջին քայլերը, խաղացել ենք առաջին դերերը, բեմադրել առաջին ներկայացումները: Այսինքն՝ մենք նաև պարտք ունենք այս ինստիտուտի առաջ: Այն ուսանողը, որ կգա-կաշխատի այս ուսումնական թատրոնում, վաղը գալու է մեր դռները բախի, չէ՞, աշխատանք ունենալու համար: Եվ այն ամենը, ինչ հիմա անում ենք ինստիտուտի շենքում, անում ենք ուսանողի համար: Մենք այսքան տարի այստեղ ենք, որևէ բացասական վերաբերմունք չենք տեսել մեր հանդեպ ինստիտուտի կողմից: ՈՒրեմն ինչո՞ւ պիտի ինքներս վատություն անենք, պատերը քերենք գնալուց առաջ: Ինչ որ անում ենք, լավ ենք անում: Թող մեր հանդիսատեսն էլ միշտ հաճույքով գա թատրոն:

Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 4730

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ